Water, water, warmwaterbronnen en regenwoud. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu Water, water, warmwaterbronnen en regenwoud. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu

Water, water, warmwaterbronnen en regenwoud.

Door: Mieke

14 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag reden we van Hahei op het Coromandel Peninsula naar Waitomo. Vanaf Hamilton namen we niet de kortste weg naar Waitomo, maar reden verder naar het westen, naar de kust bij Raglan aan de Tasmanzee. We liepen daar op het zwarte zand.
Daarna volgde de scenic route langs de kust over de bochtige gravel weg. Het was een prachtige, afwisselende tocht. Voordat we bij Waitomo kwamen stopten we bij twee watervallen: de Bridal Veil Falls en de Marokopa Falls.
Maandag begon de dag met Black Labyrinth: Drijvend op een tube gingen we door de Ruakuri Cave en zagen de gloeiwormen.
In Rotarua aangekomen maakten we een wandeling langs de Sulfur Bay ( soort rotte eierenlucht door de warmwater- en zwavelbronnen) en door het Kuirau Park met zijn actieve warmwaterbronnen en modderpoelen.
Dinsdag werden we opgehaald door een Maori-gids. We maakten een wandeling door een regenwoud, waarbij hij veel over de verschillende bomen vertelde.

• 16 Oktober 2014 - 18:17

Ardy:

wat klinkt dat weer allemaal heerlijk avontuurlijk! Mooie foto's ook!
    xxx