Bye, bye New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu Bye, bye New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu

Bye, bye New Zealand

Door: Mieke

05 November 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

En weer hadden we geluk. Toen we dinsdag wakker werden scheen de zon. Voor de vijfde keer gingen we varen en was het droog met zon. Op Tasman Glacier Lake voeren we met een rubberboot tussen de ijsbergen door. Een van de ijsbergen was nog blauw, een teken dat die pas afgebroken was. Door de zon en de regen wordt het ijs wit. Aan het beigin van het meer bestreek de gletsjer de hele breedte. We konden niet te dicht bij de gletsjer komen, omdat er altijd gevaar is dat er een stuk afbreekt.
's Middags liepen we over 3 swing bridges door de Hooker Valley naar het Hooker Glacier Lake, waarin in ook ijsbergen dreven. In de verte zagen we de Hooker Glacier. We liepen ook nog naar het Kea Point, waar we een schitterend uitzicht hadden op de Mueller Glacier, zijn meer en de morenen.
Woensdag reden we Aoraki Mt. Cook naar Christchurch. Ondanks de regen gingen we naar wat er over is van het centrum. Na de aardbeving op 4 september 2010 volgde een tweede op 22 februari 2011, die bijna de helft van de panden onder monumentenzorg verwoestte. Dat is nog goed te zien: open plekken, beschadigde gebouwen en volop bouwactiviteit. In containers zijn winkels, banken en restaurants e.d. gevestigd.
Het is nu donderdag. We zitten op het vliegveld van Christchurch en vliegen dadelijk naar Auckland. Daar vandaan vliegen vanmiddag door naar Hong Kong, waar we twee nachten blijven.

• 05 November 2014 - 23:03

Wim:

Wat een geweldige vakantie! Goede reis en nog plezier in Hong Kong

• 06 November 2014 - 17:19

Brigitte:

Wauw,klinkt super! Nog veel lol in Hongkong

• 07 November 2014 - 09:39

Ardy:

prachtige foto's weer! nog een goed reis en veel fun in Hongkong!