Laatste verslag van het North Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu Laatste verslag van het North Island - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu

Laatste verslag van het North Island

Door: Mieke

20 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na het noordelijke punt van het North Island te hebben bezocht, gingen we vanuit Martinborough naar het zuidelijkste punt van het North Island: Cape Palliser. Nadat we de trap naar devuurtoren hadden beklommen, gingen we op zoek naar de zeeberen. Op de rotsen langs de zee vonden we ze. Er waren jonge zeeberen bij, die nieuwsgierig keken en dan wegdoken achter de rotsen.
We maakten een wandeling bij de Punangirua Pinnacles. Hier werd Aragorns tocht langs de Paden der Doden in het derde deel van The Lord of the Rings opgenomen. Het was een prachtige kloof.
In het Distinction Wellington Century City Hotel kregen we een appartement met vaatwasser en een wasmachine (Handig na bijna 3 weken vakantie.
Wanneer we een stad bezoeken met heuvels, lopen we eerst een heuvel op. Maandag liepen we Mount Victoria omhoog, die we vanuit ons appartement konden zien.
In het Museum of New Zealand Te Papa Tongarewa bezochten we de tentoonstellingen over de Maori's, aardbevingen en Nieuw Zeelandse dieren.
Voordat we terug gingen naar ons appartement, maakten we een ritje met de Cable Car.
Morgen (dinsdag) gaan we 's middags met de ferry naar het South Island.

• 20 Oktober 2014 - 12:05

Brigitte:

Wat een druk programma en wat veel indrukken!!! Jullie zullen vast veel foto's gemaakt hebben.
    Wauw!!

• 21 Oktober 2014 - 09:03

Loes Hartman:

Ziet er nog steeds erg leuk uit.Veel plezier

• 21 Oktober 2014 - 21:40

David:

Mieke, ik mis je ervaringen in de Waitomo Caves, hadden jullie hier geen tijd meer voor?
    Wij zijn in W. ook met de Cable Car omhoog gegaan en naar beneden gelopen door de Botanic Garden, was prachtig. Veel plezier met de overtocht, hopelijk is de zee niet te ruw en is het helder weer, kans op dolfijnen is dan erg groot. Neem vanaf Picton de Queen Charlotte road, erg mooie vergezichten.

• 21 Oktober 2014 - 21:45

David:

Sorry, even niet opgelet, zie nu je opmerkingen over Waitomo!!

• 22 Oktober 2014 - 09:51

Mieke:

@Brigitte: Wij hebben inderdaad al veel foto's gemaakt.
    @David: We hadden een goede overtocht met rustig weer, maar we hebben geen dolfijnen gezien. Vanaf Picton hebben we de Queen Charlotte drive gereden.