Tongariro Alpine Crossing, kiwi's - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu Tongariro Alpine Crossing, kiwi's - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van BeMivaDo - WaarBenJij.nu

Tongariro Alpine Crossing, kiwi's

Door: Mieke

18 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Martinborough

We reden woensdag verder. We bezochten Waimangu Volcanic Valley en de Craters of the Moon. Wij zagen borrelende en dampende kraters en meren in de kraters met verrassende kleuren.
Voordat we naar Whakapapa Village gingen, bezochten we de Huka Falls. Wij vonden ze niet zo indrukwekkend. het was meer een gigantische stroomversnelling.
Toen we onze spullen in onze kamer in Chateau Tongariro hadden gezet, namen we onze Devinshire tea. Daarna was er nog tijd om naar de Taranaki Falls te wandelen. Een goede warming-up voor de volgende dag.
Donderdag stond de Tongariro Alpine Crossing op het programma. Dit was een van de dingen, die boven aan onze lijst stond als things-to-do, als liefhebbers van wandelen. Deze wandeling ging tussen kraters door en door sommige kraters liepen we heen.
We werden om 8.30 uur op 1100 meter hoogte afgezet. Eerst liepen we omhoog naar 1900 meter. Vooral het laatste stuk was erg steil. Ook de afdaling na de top was steil en dus niet makkelijk. Daarna moesten we regelmatig stukken door de natte en zachte sneeuw lopen. Het was jammer, dat we later tussen de wolken, maar het was een fantastische wandeling. Na 19,9 km. kwamen we om 15.30 op 700 meter hoogte aan bij de parkeerplaats, waar we opgehaald zouden worden.
Vrijdag stond een lange rit van Whakapapa Village naar Martinborough op het programma. Onderweg in Wildlife Centre Pukaha Mt. Bruce zagen we eindelijk een bruine kiwi. Er was ook een witte New Zealand bruine kiwi. Mieke hielp nog met het voeren van de alen (eel).
Zaterdag fietsten we door het wijngebied bij Martinborough. Natuurlijk hebben we ook wijn geproeft, maar die waren niet zo lekker, als de pinot noir Budinger 2004, die we bij onze gastheer Chris Budinger hadden gedronken.

• 18 Oktober 2014 - 23:09

Mariska:

Wat gaaf dat jullie de tongariro Crossing hebben gedaan!
    Heel veel plezier nog de komende weken! Geniet ervan!

• 19 Oktober 2014 - 08:11

Brigitte:

Hi guys.....jammer vd wolken, maar die wandeling klonk super